Registrera och ansök

Är du här första gången? Registrera dig

För att söka lediga jobb inom regionen behöver du registrera och skapa din profil i rekryteringssystemet Varbi. Du behöver bara registrera ditt CV första gången och sen finns det i systemet om du vill söka fler tjänster inom Västra Götalandsregionen.

När du har skapat din profil kan du redigera, leta bland lediga jobb, söka, skicka in och följa din ansökan för en utannonserad tjänst.  

Registrera dig här.

Så här ansöker du

När du hittat ett ledigt jobb som du vill söka framgår det i annonsen vad din ansökan ska innehålla och hur du gör för att skicka den till oss. Öppna den aktuella annonslänken som du vill söka. Längst ner i annonsen väljer du "Logga in och sök jobbet". 

Spontanansökan

Du kan registrera en spontanansökan, det innebär att du visar ditt intresse för att arbeta hos oss, även om det inte finns en utannonserad tjänst för just din inriktning. En spontanansökan innebär inte att du har sökt en specifik tjänst, utan du måste själv bevaka och söka annonserade tjänster.

Spontanansökningar.   

Din ansökan blir vid registrering en allmän handling. Om du som sökande av särskilda skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentliga system måste du kontakta kontaktpersonen för respektive annons.

Du kan prenumerera på lediga jobb hos oss. Prenumerera på lediga jobb.

Har du frågor om rekryteringssystemet?

Behöver du som sökande hjälp eller har frågor angående rekryteringssystemet? Kontakta Varbi på telefon: 0520-58 00 50, helgfria vardagar mellan kl 08:30-12:00 och 13:00-16:30.