Ortopedimottagning Mölndal
Kontakt- och besöksuppgifter
Kontakta oss
Telefontider
-
måndag - fredag 7:30 - 13:00
Besök
Öppettider
-
måndag - torsdag 7:30 - 16:30
-
fredag 7:30 - 13:30
Besöksadress
Visa adress på Google Maps
Visa adress på Google MapsYttre vägbeskrivning
Inre vägbeskrivning
Postadress

Vi vänder oss till dig med ortopediska besvär. Vi behandlar dig som har skador eller sjukdomar i rörelseorganen.
Söka vård hos oss
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär du har. Den informationen kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral eller annan läkare skriver en remiss till oss. Du kan också skriva en egen vårdbegäran.
Har du skadat dig på annan ort?
Vänligen kontakta oss via funktionsbrevlåda ortmott.molndal@vgregion.se
Rygg- och skoliosbesvär eller tumörmisstanke
Har du rygg/skoliosbesvär eller tumörmisstanke i rörelseorganen ber vi dig vända dig till Ortopedmottagning Sahlgrenska.
Remisser och väntelista till besök
Vi ber er att i första hand kontakta oss via Ortopedimottagning Mölndal - 1177. Om ni inte har möjlighet till det kan ni nå oss på telefon: 031-343 31 00. Vi har för närvarande långa väntetider till första besök, beroende på diagnos.
Vårdgaranti
Vill du läsa mer om vårdgaranti och valfrihet hänvisar vi till informationsidor Vårdgaranti och Valfrihet i vården i Västra Götaland på 1177.
Inom de framtagna vårdavtalen finns det begränsningar för vilka diagnoser andra vårdgivare kan behandla. Därav kan väntetiden vara olika lång för olika diagnoser.
Till dig som väntar på operation
Vi har för närvarande långa väntetider till planerad operation. På grund av långa väntetider till operation kan vi tyvärr inte svara på när planerad operation blir. Detta gäller inte akuta tillstånd.
Kontakt med operationskoordinator sker i första hand via 1177. Om ni inte har möjlighet till det kan ni nå oss på telefon: 031-343 36 33.
Vid ditt besök hos oss
Incheckning och betalning
När du kommer till sjukhuset ska du anmäla ditt besök. Det gör du enklast genom att checka in och betala via din mobiltelefon eller via en incheckningskiosk.
Checka in till ditt besök på Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Vid sen ankomst eller om du inte kan checka in digitalt kan du anmäla dig och betala i huvudreceptionen vid sjukhusets huvudentré (Göteborgsvägen 31).
Därefter går du till mottagningen. Läs på din kallelse vart du ska.
Giltiga id-handlingar vid ditt vårdbesök
- När du ska på ett vårdbesök behöver du ha med en fysisk, giltig fotolegitimation som till exempel körkort, nationellt ID-kort, pass eller liknande.
- Digital legitimation är inte godkänd som id-handling.
- Detta gäller även vid självincheckning via mobiltelefon eller incheckningskiosk.
Checklista inför ditt besök
- Ta med dig fotolegitimation och eventuellt högkostnadskort.
- Behöver du sjukresa till och från vården? Läs här för information Sjukresor i Västra Götaland - 1177
Beställa journalkopior
Du kan beställa kopior av din egen journal via 1177 e-tjänster. Läs mer om Din journal.
Vi som arbetar här
På vår mottagning finns olika yrkeskategorier som till exempel undersköterska, sjuksköterska, läkare, gipstekniker och fysioterapeut.
Eftersom Sahlgrenska Universitetssjukhuset har ett utbildningsansvar förekommer det studenter på våra mottagningar och avdelningar. Du har som patient rätt att säga till om du inte vill ha studenter närvarande under ditt besök. Alla som arbetar här, såväl personal som studenter, har tystnadsplikt.
Synpunkter och klagomål på vården
Vi tar gärna emot och vid behov registrerar synpunkter, klagomål och förbättringsförslag från dig som patient. Vi kan inte hjälpa dig praktiskt med frågor kring din vård och behandling, detta kan du få hjälp med via 1177 e-tjänster.
Det finns flera sätt att lämna synpunkter eller klagomål:
I första hand ska du lämna dina synpunkter eller klagomål via 1177 e-tjänsten Synpunkter och klagomål.
Om du vill lämna synpunkter och klagomål skriftligt kan du fylla i vår blankett för synpunkter och klagomål och skicka den med vanlig post till:
Synpunkter och klagomål / Ortopedi
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Utvecklingsenheten, Verksamhet Ortopedi
431 80 Mölndal
Du kan också ringa telefonnummer 031- 343 06 98. Lämna ditt namn, person- och telefonnummer så ringer vi tillbaka till dig så snart vi har möjlighet.
Information om hur du lämnar synpunkter eller klagomål på Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Att lämna synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)
Ansvarig för mottagningen
Förlängda väntetider för operation
Väntetider för operation varierar beroende på medicinska bedömningar.
Patientinformation
Ortopediska register och studier - patientinformation
Emelie Eldelind
E-post
Kontakt- och besöksuppgifter
Kontakta oss
Telefontider
-
måndag - fredag 7:30 - 13:00
Besök
Öppettider
-
måndag - torsdag 7:30 - 16:30
-
fredag 7:30 - 13:30
Besöksadress
Visa adress på Google Maps
Visa adress på Google MapsYttre vägbeskrivning
Inre vägbeskrivning
Postadress

Vi vänder oss till dig med ortopediska besvär. Vi behandlar dig som har skador eller sjukdomar i rörelseorganen.
Söka vård hos oss
När du söker vård hos oss behöver vi veta något om den sjukdom eller de besvär du har. Den informationen kan vi till exempel få genom att en läkare på din vårdcentral eller annan läkare skriver en remiss till oss. Du kan också skriva en egen vårdbegäran.
Har du skadat dig på annan ort?
Vänligen kontakta oss via funktionsbrevlåda ortmott.molndal@vgregion.se
Rygg- och skoliosbesvär eller tumörmisstanke
Har du rygg/skoliosbesvär eller tumörmisstanke i rörelseorganen ber vi dig vända dig till Ortopedmottagning Sahlgrenska.
Remisser och väntelista till besök
Vi ber er att i första hand kontakta oss via Ortopedimottagning Mölndal - 1177. Om ni inte har möjlighet till det kan ni nå oss på telefon: 031-343 31 00. Vi har för närvarande långa väntetider till första besök, beroende på diagnos.
Vårdgaranti
Vill du läsa mer om vårdgaranti och valfrihet hänvisar vi till informationsidor Vårdgaranti och Valfrihet i vården i Västra Götaland på 1177.
Inom de framtagna vårdavtalen finns det begränsningar för vilka diagnoser andra vårdgivare kan behandla. Därav kan väntetiden vara olika lång för olika diagnoser.
Till dig som väntar på operation
Vi har för närvarande långa väntetider till planerad operation. På grund av långa väntetider till operation kan vi tyvärr inte svara på när planerad operation blir. Detta gäller inte akuta tillstånd.
Kontakt med operationskoordinator sker i första hand via 1177. Om ni inte har möjlighet till det kan ni nå oss på telefon: 031-343 36 33.
Vid ditt besök hos oss
Incheckning och betalning
När du kommer till sjukhuset ska du anmäla ditt besök. Det gör du enklast genom att checka in och betala via din mobiltelefon eller via en incheckningskiosk.
Checka in till ditt besök på Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Vid sen ankomst eller om du inte kan checka in digitalt kan du anmäla dig och betala i huvudreceptionen vid sjukhusets huvudentré (Göteborgsvägen 31).
Därefter går du till mottagningen. Läs på din kallelse vart du ska.
Giltiga id-handlingar vid ditt vårdbesök
- När du ska på ett vårdbesök behöver du ha med en fysisk, giltig fotolegitimation som till exempel körkort, nationellt ID-kort, pass eller liknande.
- Digital legitimation är inte godkänd som id-handling.
- Detta gäller även vid självincheckning via mobiltelefon eller incheckningskiosk.
Checklista inför ditt besök
- Ta med dig fotolegitimation och eventuellt högkostnadskort.
- Behöver du sjukresa till och från vården? Läs här för information Sjukresor i Västra Götaland - 1177
Beställa journalkopior
Du kan beställa kopior av din egen journal via 1177 e-tjänster. Läs mer om Din journal.
Vi som arbetar här
På vår mottagning finns olika yrkeskategorier som till exempel undersköterska, sjuksköterska, läkare, gipstekniker och fysioterapeut.
Eftersom Sahlgrenska Universitetssjukhuset har ett utbildningsansvar förekommer det studenter på våra mottagningar och avdelningar. Du har som patient rätt att säga till om du inte vill ha studenter närvarande under ditt besök. Alla som arbetar här, såväl personal som studenter, har tystnadsplikt.
Synpunkter och klagomål på vården
Vi tar gärna emot och vid behov registrerar synpunkter, klagomål och förbättringsförslag från dig som patient. Vi kan inte hjälpa dig praktiskt med frågor kring din vård och behandling, detta kan du få hjälp med via 1177 e-tjänster.
Det finns flera sätt att lämna synpunkter eller klagomål:
I första hand ska du lämna dina synpunkter eller klagomål via 1177 e-tjänsten Synpunkter och klagomål.
Om du vill lämna synpunkter och klagomål skriftligt kan du fylla i vår blankett för synpunkter och klagomål och skicka den med vanlig post till:
Synpunkter och klagomål / Ortopedi
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Utvecklingsenheten, Verksamhet Ortopedi
431 80 Mölndal
Du kan också ringa telefonnummer 031- 343 06 98. Lämna ditt namn, person- och telefonnummer så ringer vi tillbaka till dig så snart vi har möjlighet.
Information om hur du lämnar synpunkter eller klagomål på Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Att lämna synpunkter eller klagomål på vården (1177.se)
Ansvarig för mottagningen
Emelie Eldelind
E-post
Förlängda väntetider för operation
Väntetider för operation varierar beroende på medicinska bedömningar.